Friday 25 October 2013

Minuman pemutih, serbuk pemutih...masing-masing nak putih, terpedaya lagi...

Satu lagi sekarang ni sibuk dengan serbuk nak putih, masing2 minum, berlumba2 nak jadi putih.  Dah putih pamer pulak dlm facebook, lupa yg diri tu isteri orang, ada juga isteri ustaz , tak kurang juga isteri pejuang agama la konon, bertopengkan gelaran hebat2. 

Posing sana sini untuk melariskan produk, mata yang memerhati juga terasa pelik. pujian yang diberi juga bukannya ikhlas, semata2 nak mengambil hati, maklum isteri dato', ada gelaran datin bagai....tak kurang juga berposing ala2 orang sedang kehausan, kegersangan, jelir2 lidah berbagai..mengapalah sampai jadi begitu sekali...kasihan sungguh....

Jadinya, ampu je la...puji je la...walaupun sebenarnya idok le cantik mana pun...jual produk pulak, mak aiii...mahal terlampau!!  Alasan nak bagi anak yatim, tapi tengok dia yang melaram dgn kereta mewah ke sana sini.

Saya cabar, cuba berhenti minum serbuk pemutih tu, apa jadi? Tak ke muka kembali coklat seperti azali semasa lahir dulu ke dunia dulu? Muka kekampungan sebenar akan terserlah kembali, tak percaya cubalah....see the result!

Jangan mudah terpedaya, iklan tu semata2 nak lariskan produk shj, kita pengguna yg jadi mangsa. Kena bijak memilih dan bijak membuat pilihan. Silap haribulan kita adalah sebahagian drp penderita buah pinggang dan pelanggan mesin hemodialisis, buah pinggang tidak dapat berfungsi dgn baik lantaran terlalu banyak mengambil produk hasil gabungan kimia dan pengawet tiruan.

No comments:

Post a Comment