Wednesday 9 October 2013

Kesan minum jus kiwi

Sebelum ni aku tak suka sangat makan buah kiwi, sbb selalu beli dapat yang rasanya masam. Aku memang tak suka masam. Tapi...bila aku terbaca dalam satu rencana yang buah kiwi punya kandungan vitamin c lebih tinggi melebihi buah oren dan mengalahkan guava dan lainnya, teruja la pulak...

Wah...ini satu cabaran, sebab sebelum ni aku selalu blend oren dan apple hijau nak dapatkan vitamin C.  Why not try kata omputeh....

Aku gi Mydin Mart je beli, tapi walllllaa...x banyak la pulak stoknya. Mahal berdengung pulak tu! Beli gak la....nak cantik kulit punya pasal, biar asli tanpa bahan tiruan gitu...

Dah hampir sebulan aku mengamalkan minum jus kiwi ni, pagi ngan malam. Wah! Best sungguh, dulu susah membuang kini dah tidak lagi. Bila minum rasa fresh dan kenyang dalam jangkamasa yang lama. Ooo...gitu rupanya, patutlah banyak khasiatnya.

Bila dah rasa sedap bila diblend, x masam sangat, aku pun pergi Econsave, tetiba je nak survey konon, rupa2nya...
 wah! Disana bertimbun2 kiwi dijual, beribu2 lemon kata iklan tu!  kalah Mydin Mart yg kekadang cuma ada 4-5 biji je yg tinggal....hari kiwi sedunia....aku beli dalam 15 biji harga dalam rm29, ok lah...untuk sihat kan, apasalahnya. 

No comments:

Post a Comment