Tuesday 15 October 2013

Pesta Flora Putrajaya

Aku dan bunga memang tidak dapat dipisahkan. Apalagi apabila melihat jambangan bunga yang dihias indah terasa satu kesegaran dan kebahagiaan yang sukar digambarkan. Setiap kali ada Pesta  Flora Putrajaya, saya tidak akan melepaskan peluang berada di sana. Masuk percuma, tidak perlu bayar, lihat lah sepuas2nya!!


Beginilah salah satu hiasan tahun 2012. Sangat unik dan cantik, umpama payung patonia. Gabungan warna pink dan purple....asyik dan nyaman sekali.


Jika berada di tapak pesta, rasa bagai dipukau dengan kreativiti para penggubah.  Bayangkan betapa kreatifnya pereka gubahan ini....


Waktu malam pula akan diadakan perahu berhias, penuh dgn hiasan bunga yang tersangatlah cantiknya...berwarna-warni.


Gubahan yang berbentuk seperti ini akan dipamerkan dalam ruang pameran berbumbung. Sangat kreatif dengan himpunan bunga-bungaan....cantikkk...


Design bunga seperti ini akan dilihat dibahagian luar kawasan pameran, sepanjang jalan menikmati bunga yang berwarna-warna, terasa nak tidur lena dalam bunga tu!


yang ini kebiasaannya ruang pameran dari badan2 kerajaan atau sekolah.  Kreatif juga...semua pun cantik-cantik.


Ni lagi....simple dan cantik...


Berada di kawasan pameran orkid....wah! Bagi peminat orkid, memang seronok berada diruang pameran ini, pelbagai bentuk orkid yang segar dan berwarna-warni dipamerkan....sabar je la...rasa nak bawa balik semuanya!


Gubahan ini dipamerkan dalam ruang pameran yang berbumbung ye, fully air condition! Gabungan buah-buahan dan sayuran. Cantik kan!


Orkid lagi....puas berpusing-pusing kat kawasan orkid ni masa di sana, tak jemu langsung!


Gubahan bentuk burung merak, yang ni paling banyak dapat perhatian. Tahun 2010 punya idea. Saya suka sangat tengok yang ini...unik dan kreatif! Terletak di ruangan pameran berbumbung ye...


Ni kat bahagian luar, sangat cantik! Masing2 tidak melepaskan peluang merakan gambar ni.


Cantik kan! Ada bintang putih lagi....idea tahun 2010.

Itulah sebahagian gambar yang dapat dikongsi bersama. Banyak lagi gambar sebenarnya, tapi kalau nak tengok lebih puas lagi, jangan lupa pergi ke sana ye. Cuma pada tahun 2013 baru ni kebetulan pesta flora jatuh pada musim jerebu, jadi tak begitu ramai pengunjung yang datang, namun begitu pamerannya tetap hebat dan menarik!!















No comments:

Post a Comment