Sunday 13 October 2013

Apa yang menarik di Singapura- Universal Studio

Singapura sebuah pulau kecil yang maju dan pesat membangun. negara yang bersih dan berdisiplin. Perjalanan lebih mudah dengan hanya menaiki sistem keretapi laju MRT. Kesempatan sewaktu menziarahi sanak saudara yang masih tinggal di sana, saya mengambil kesempatan menunjukkan apa yang menarik di Singapura, terutama di Universal Studio. 

Diluar pintu masuk ke Universal Studio...bersebelahan dengan kaunter tiket. Tiket harga lebih kurang 60 singapore dollar.


Sepanjang perjalanan dipenuhi dengan bangunan cantik dan menarik model kartun atau filem Disney dan movie yang terkenal.


Dalam  Changi Airport, Singapura. Pergerakan dan alunan serta tarian mengikut irama, sangat menarik.


Dalam bangunan tersebut selalu nya ada permainan dan game yang sangat menyeronokkan.  Pokok pangkalnya untuk kesana perlukan stamina dan kaki yang sihat dan kuat kerana sangat banyak berjalan.


Beginilah gambaran yang dapat dilihat disepanjang jalan....cantik...


Kanak2 memang suka robot, orang dewasa juga bertukar jadi kanak2 bila berada di kawasan ini.  Beratur untuk mengambil gambar...


Luar kawasan Egyptian, Pharoah building, didalamnya ada game yang menyeramkan....bagi yang ada tekanan darah tinggi atau penyakit jantung tidak digalakkan masuk ye..



Madagascar....jangan tak masuk sini, sangat menarik.  Menyusuri sungai sambil melihat berbagai panorama dan berbagai pengalaman yang menyeramkan dan illustrasi seolah2 nyata disepanjang river cruise.  Sangat2 menarik, cuma duduk dalam kapal dan berlayar didalamnya, tapi awas! Ada jumpa banyak singa, gajah, gorila dan pelbagai lagi di dalam sana...


Monumen ini sangat banyak di dalam Universal Studio, kadangkala di tukar dari masa ke semasa...peminat Robot jangan lepaskan peluang ini.


Dalam bangunan tu ada game...ada show...jangan lepaskan peluang!


Sesiapa yang rasa berani dan ada stamina dan fizikal yang sihat...silakan naik ini.  Tapi bagi yang berpenyakit, sila elakkan ye....bimbang meninggal atas tu je.


Inilah gambar disepanjang jalan menuju ke tempat untuk keluar semula, redup, cantik, nyaman dan selesa.  Macam di Hollywood je gayanya! 
Cuma bersedia dari segi mental dan fizikal, terutama kaki yang sihat sangat penting.  Bagi yang ada masalah kaki, bila balik sila baring dan letakkan kaki lebih tinggi dari kepala...penat oh penat...


Filem Shrek bentuk 4D ditayangkan, ada semburan air yang betul2 merecik ke muka, seolah terbang melayang bersama, bau haruman dan berbagai lagi efek terdapat dalam panggung tu...siap sedia ajelah ye..
Ada banyak lagi sebenarnya, cuma ini sahaja yang sempat saya masukkan dan ceritakan.





No comments:

Post a Comment