Friday 25 October 2013

Sejauh mana keberkesanan produk kesihatan dalam bentuk serbuk...

PEMAKANAN SIHAT YANG SEBENAR....SEGAR DAN BEKHASIAT, ELAKKAN BAHAN PENGAWET 

Pengambilan berlebihan produk yang mengandungi bahan pengawet akan melemahkan sistem dalam tubuh dan badan berfungsi dalam keadaan yang tidak normal berikutan berlebihan kandungan pengawet. Sudah banyak kali pakar pemakanan menasihati kita agar menjauhi makanan segera yang diproses dan yang mengandungi bahan pengawet. Tetapi itulah yang kita kejar2 dizaman moden ini.

Kita disarankan mengambil buah-buahan segar, sayuran dan minuman natural tanpa sebarang bahan pengawet. Minum air kosong dicampur dengan perahan limau nipis, kasturi atau lemon jauh lebih baik dari meminum minuman yang kita sendiri tidak tahu apa isi kandungannya.

Jika pengeluar tersebut benar2 mementingkan kesihatan seperti yang sering diulang2 nya makanan kesihatan, mengapa dia tidak sarankan kita memakan buah2an dan sayuran segar? Mengapa dia tidak menggalakkan kita buat jus buah2 buahan sendiri, bukan kah itu lebih baik lagi jika dia benar2 pakar dalam pemakanan dan produk kesihatan? 

Apa yang diajar cumalah telan serbuk berperisa buah-buahan....minum....ulang minum berkotak2 dan tawarkan harga murah bagi kotak yang ketiga dan dan ada pula buy 2 get 1 free dan sebagai nya. 

No comments:

Post a Comment