Thursday 9 March 2017

Tips mudah sediakan makanan waktu berdiet

Bila kita dalam proses nak menurunkan berat badan ni, dugaannya memang besar. Waktu tgh lapar tu terbayang macam-macam makanan. Mula-mula susah juga elak, tapi lama-lama dah  biasa.

                    Apa yang saya buat...
Saya sangat terhutang budi pada Magic Pan saya ni. Sangat...sangat...bermanfaat.

Saya beli masa pergi Langkawi 2 tahun lepas. Murah je masa tu dlm RM99 je. Kalau kat KL agak mahal lagi rasanya.

Senang sangat rupanya masak guna ni. Tak payah sibuk2 nak menumis bagai. Letak je segala yg nak dimasak dlm ni. Tak sampai 10 dah masak. 
Ginilah...senangkan..
Saya suka bungkus makanan tu dlm foil. Segala air yg keluar dari bahan yg kita masak berkumpul dlm foil tu.

Tak letak minyak, tak letak air pun. Sihat dan berkhasiat. 

Saya banyak guna Magic Pan ni sejak start diet ni. Sebelum ni lebih suka mengoreng guna kuali. Dah lah guna minyak, masa kat dapur pun lama. Badan pulak makin naik, hihi. 

Dengan Magic Pan senang sangat. Banyak keje lain boleh buat. Sambil tu dia masakkan makanan kita. Api kecil je.

Senang sangat.

Sape kata nak masak makanan diet susah?
Sebenarnya makan utk kurus tu lebih mudah, jimat dan senang. 


Kalau nak keluar rumah takut singgah restoran pun senang. Kbykan makanan kita di restoran masak guna minyak dan santan. 
Hati2...
Masukkan je foil tu dlm bekas. Makan bila tiba waktunya. 

Saya pun baru je tau. Sebelum ni fikir nak kena sediakan macam2 menu la...ikan la..ayam la..telur la....bla..bla...

Kononnya susah la berdiet.  Susah nak gi jamuan la...ada majlis kenduri kawin la..
macam2 susah yang kita  fikir. 

Sebenarnya kita yang malas...

Rupanya kalau kita makan waktu kita benar-benar lapar, semua makanan akan rasa sedap..walaupun cuma scramble egg dengan air je..

Selamat Mencuba! Tak cuba tak tau. 

No comments:

Post a Comment