Thursday 23 March 2017

Genap sebulan turun 8kg

Salam semua. Lama tak bersiaran. Hari ni dah masuk sebulan diet. Saya sibuk sangat. Tak sempat buat exercise pun. Makan tetap macam biasa tetap ikut diet tapi kadang-kadang ada tercuri sikit. Ciluk-ciluk sbb ada banyak majlis wedding dan jamuan.

Berat terkini 89.2
Sebelum diet 97.6

Turun 8kg dalam masa sebulan

Saya target 10kg hilang tapi tak dapat. Saya tau sbb ada curi-curi makan. Sikit je tak banyak tapi tetap ada kesannya. 

Patutnya kena  buat exercise, tapi tak buat. Memang salah saya!

Semalam jumpa doktor. Kali ni tukar doktor lain. Agak tegas sikit. Saya suka, bagi rasa takut sikit!

Dia kata seeloknya dalam masa dua minggu kena turun dalam 5kg. Ni mesti ada curi-curi makan katanya. Hehe..

Dalam hati kata memang ada. Satu lagi saya tak sempat buat exercise. 

Tapi yang penting saya rasa sihat sangat. Badan rasa ringan dari sebelum. Baju lama dah dikecikkan. Longgar dah baju yg ketat dulu. Itu yg penting.

Untuk 2 minggu akan datang ni saya janji tak mau curi-curi makan lagi.

Doktor kata kalau ambil karbohiderat akan ganggu sistem metabolisme. Lambat turun berat badan. Janji akan taat! 

Tunjuk sikit gambar sebelum selepas. 
Yang kiri tu masa berat 97kg dulu. 

Yang kanan gambar baru sebelum jumpa doktor baru ni. Baju tu dah dikecikkan 1 inci bahagian pinggang kiri dan kanan. 

Saya kena buang dalam 27kg dalam masa 3 bulan treatment ni. Harap-harap dapat lah. Target dalam 70kg. 

Tak payah lah tengok muka ye...malu! 
Sbb tak  cantik pun. Yg penting result kan...


No comments:

Post a Comment