Friday 28 September 2012

manusia memang suka rehat dan berehat

hari ni aku penat, rasa penat sangat setelah membungkus entah berapa ratus goodies untuk doorgift perkahwinan anak buah ku. bila penat, mesti nak rehat, solat pun mula lah ala kadar je.  doa pun pendek2 je.

tetiba aku tersedar sesuatu, manusia ni bila penat je mulalah nak rehat. manjakan sangat badan tu. aku terfikir pulak, Allah tu tidak pernah penat memberikan nikmatnya kepada kami manusia, haiwan dan tumbuh-tumbuhan ini. semua makhluknya sentiasa cukup dan di cukupkan keperluannya.....

kalau aku pulak, kerja sikit dah penat, bila penat nak rehat, bila rehat nak tidur.....bangun tidur je lapar, kerja ala kadar lepas tu fikir bila lak nak rehat lagi.....aduh...lemahnya aku sebagai manusia...memang makhluk Allah ini adalah hamba yg lemah dan tidak memiliki kekuatan yg luar biasa.

No comments:

Post a Comment