Wednesday 27 February 2013

Vitamin shaklee hilangkan sakit lutut dan tumit

Sebelum ni aku ada masalah sakit lutut, sukar untuk bersila. Apatah lagi apabila ada majlis yang perlu duduk di atas lantai, memang aku ada masalah besar. X boleh duduk lama, kebas and nyilu, semua ada.  Asik berkalih tempat duduk and asik membetulkan duduk....rimasnya!

Seorang doktor, pensyarah sains menyatakan, mungkin kekurangan kalsium.  Aku memang bercadang nak ambik suppplement, mulanya aku try dr. Rozmey punya supplement.  Lain pulak jadinya bila guna doc-k tu, dah lah rasanya manis, badan aku pulak naik mcm dipam- pam...boring betul!

Pas tu google punya google, terbaca tentang shaklee...try order kalsium and B kompleks.  Try trial pack dulu sebulan.  Alhamdulillah, marvellous, badan x naik, tapi makin susut and susut.  Sakit makin hilang, peha makin mengecil and perut makin kempis.  Aku pun tambah dgn alfalfa shaklee, makan sblum makan waktu pagi, memang x lapar, kenyang sampai tghari. Sambil tu ambik sekali lecithin...step by step....wah....badan makin sihat.

Sambil tu x lupa minum teh rosell.  Teh rosell ni aku beli masa gi Mekah, ada jual kat Pasaraya 'Bin Laden' Mekah and Madinah.  Harga x mahal, dlm 8 Riyal je. Marvellous teh ni, boleh bantu cepat slim and kulit cantik juga! 

Inilah amalan aku, akhirnya badan susut dengan sendiri, sakit tumit, lutut, peha x boleh bersila, semuanya hilang x sampai sebulan pun! Sihat dan x ada apa2 bahan kimia yang meragukan!! Aku yakin dengan produk shaklee ni.....

Yang penting kita dah usaha kan? Sebenarnya dengan usaha kita tu, Allah sembuhkan penyakit kita.  Kalau kita cuma berdoa tapi x usaha, penyakit x sembuh juga.  Sakit tu dari Allah, dan sembuh tu dari Allah juga, yg penting ikhtiar....cuba dan tawakkal!! Semua penyakit ada ubatnya...selain maut. Sebelum ni duit aku dah beribu habis tertipu dgn produk dalm kotak kata nak kurus langsing and berbagai lagi.  Jangan percaya semua tu, bahan kimia dan pengawet aje yg berlebihan.  Kesihatan belum tentu terjamin.  Paling baik minum air kosong, perah lemon dlmnya, garenti sihat badan!  Campur sikit madu asli.

Sebaiknya kalau nak minum madu, beli madu khaulah, memang asli.  Harga mahal sikit lah.  Dah byk kali tertipu beli madu, byk yg campur air gula, bahaya utk kesihatan!

No comments:

Post a Comment