Sunday 4 March 2012

Mangapa manusia suka berbohong, sedangkan dia sedang membohongi dirinya sendiri

Menceritakan sedikit perihal manusia yg tidak mahu mengaku kesalahan dirinya sendiri. Kasihan aku dengan manusia seperti ini. Sanggup berjuang habis habisan semata- mata mahu menegakkan kesalahannya. Sehingga sanggup pula memperbodohkan diri sendiri dgn mendedahkan segala keburukan dan kejahilannya sendiri.

 Dia telah diberi masa yg cukup lama untuk muhasabah diri. Tapi dia masih angkuh dan bangga dengan pembohongan demi pembohongannya demi kerana namanya yg terkenal, dia sanggup berbohong dan terus- terusan berbohong tanpa memperdulikan bahawa dia sedang ditertawakan oleh khalayak ramai. Aku juga tersenyum apabila melihat akan segala pembohongannya. Tersenyum sinis kerana dia cuba mempermainkan hukum Allah.

 Aku juga tersenyum sinis apabila yg cuba dibohonginya itu adalah Allah swt. Insaflah wahai tuan, ingatlah akan hari pembalasan nanti, yg mana mulut dibisukan, tangan yg berkata- kata dan kaki menjadi saksi akan segala yg telah kamu lakukan...tidakkah takut paa hari pembalasan yersebut?

 Pada hari itu tiada siapa lagi yang akan membela kita seperti di dunia ini. Waktu itu adalah hari pengadilan yg maha adil...hentikanlah segala pembohongan dan bartaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka!

No comments:

Post a Comment